Thursday 12 January 2012

moonsoncup vs muzium.

Haiii semua....now nk story pasal 2 3 bulan lepas.. Alaa apa ni baru update story moonsoncup vs muzium hari tu? Bulan November punya cerita, baru nak cerita hari ni? ala xpe la jz post it jer .haha
Okay untuk entry kali ni, saya nk story pasal moonsoncup vs muzium..
whattt??? ape tu moonsoncup vs muzium? haha!
tajuk mengalah kan perlawanan Piala Liga Bola Malaysia pulak kan.haha
jz ignore it. haha
oke sebenarnyer citer die mcm nie,
first saya pergi ke muzium Negeri Terengganu ku tercinta.

 
nie lah dia muzium terbesar di Negeri Terengganu.
Besar dia memang sangat besar oke.
sampai 2 hari bejalan kat sane pun belum tentu lagi habis.
ta cayer meh datang sendiri lau x patah pun maybe hilang jer
sebelah kaki tu bejalan ... opssss.haha ter over la  pulak.





 
Okay la sebenarnya saya datang sini nak jalan-jalan.
Abah tak penah lagi datang melawat di muzium nie.
Ape la abah nie memalukan jer tak penah datang muzium
dlm negeri sendiri pulak tu...haiihhh
 


muzium nie siap ada kereta api tersendiri jz untuk
round-round pusing kawasan muzium nie.
Kalau x naik kereta api nie alamat nyer patah la kaki nk bejalan.

 

 
Cuba teka tu abah  saya tengok ape?
Alah bukan main lagi nk main teka-teka. haaa tu adalah kapal lame
kapal nie memang besar. Peninggalan zaman dahulu kale.

 
haaa nie pulak rumah orang terengganu zaman dahulu.
nice jugak kan....
Eh eh.. amboi!

segak bergaye abah ku.
ouh teringat pulak abah cakap cepat-cepat snap pic
kt sini, ada penyu.abah nk ambil gambar biar nampak penyu tu
haha! sumpah lawak abah saya nie.. yelah abah jom kite snp pic here :)

jakun terdapat dalam pic nie. Ye, diakui memang agak jakun. 
sbb mengambil gambar mcm nie mcm tak penah jumpe kereta api antik begini .
***

 
 nie kemana pulak nie
haaa nie lah yang dimaksudkan moonsoncup vc muzium.
selepas pergi ke muzium saya singgah pulak di
Pulau Duyung. Kat sane kebetulan sedang berlangsung nyr acara Moonsoncup 2011.
Setiap tahun saya memang wajib datang kt sini
melihat sendiri perlawanan Moonsoncup nie berlangsung pada setiap tahun 
di bulan November sahaja ok
.
Bermacam-macam acara dan  jugak aktiviti  di lakukan di sana.
Dan artis-artis tanah air jugak turut sama memeriah kan dan menyerikan lagi
suasana di sana.Tengok tu saya bersama ShilaAmzah.
 

 
acara perlawanan moonsooncup sedang berlangsung.

 

ok da jom da boleh balik.
Mate pun da tak boleh nak bukak dengan betul da kerana kepenatan
dan kecapetan. eh tak ke same maksudnyr tu  haaha!


dan nahh saya telah mendapat freegift  t-shirt moonsoncup dari pihak urussetia
moonsoncup.Thaksssssss
tahun  November 2012 nie saya datang lagi . Insyaallah. daaaaa
























No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.