Wednesday, 23 November 2011

Header da bertukar Wajah.

hye semua, i dah habis exam. Mulai hari ni i dah boleh bangun pukul 12 tengah hari dan boleh tidur pukul 3  4pagi. coool. Kali nie cuti lame. Sangat lame oke. Sebab start 19hb December nie i da start life baru iaitu as setiausaha di pejabat daerah. haha bunyi da macam betul-betul da bekerja. actly, baru latihan industry laa. haha! so it's means i akan berada di rumah nie selama 7 bulan. ouh no! sangat lama oke..cuti i nak buat apa ni? duduk dekat rumah mesti rutin dia macam ni hari hari. bangun, mandi, makan, online, tidur kejap, bangun lagi, makan, tengok tv, online, makan dan begitu la seterusnya. lama lama jadi apa entah. langsung tak bertamadun kalau perangai macam ni kan?haiiihhh....Pape pun sangat happy la jugak sebab duk kt umh jimat money. lau tak money keluar tiap-tiap hari laju macam air jer. And dengan berada di rumah jugak lah i boleh spent more time to blogger N can post entry-entry yang ter"deley" sebelum-sebelum nie. :)

***

.
Bye bye old Header..! 
haha... da terlebih time di rumah, semua benda nk ubah kan.
Lagipun da lama da hajat ingin menukar new header, n now baru berpeluang untuk tukar header baru.
amacam oke tak header baru kat atas too?
Sorry lau tak berapa oke sangat cz i tak sekreatif & inovatif sangat
itu jer yang mampu i hasil kan setakat ini :)

Saturday, 3 September 2011

RAYEAH!

Hye, asslamualaikum dan selamat sejahtera. Dengan senyuman yang tulus ikhlas dihadapan sebuah camera, saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri buat semuaaaa kaum Muslim sedunia. Have a blessed raya.And happy holidays ya!

Berbaju hitam d pagi raye.
Dari butik Alfina. cantik tak?cantik tak? heeee


Raya pertama? Semuanya biasa saja. Pagi-pagi mak bising sebab bangun lewat, apa taknya malam raya tu pukul 3 pagi masih duk sebok mengemas umh semua.  Dan seperti biasa lah pagi raya lepas solat ayah mesti panggil suh ambil gambar d pagi rayer. Rayer kali nie ayah sedih sedikit sebab baju rayer die tak siap.
Sepatut nyr semua memakai baju hitam d pagi rayer.
ciannn abah...tp xpe la yg pnting rayer jugak kan abah kn .hehe

mama pun pakai lah baju warna purple ini jugak sebab nak same
ngn abah....
mama i nie lau bab-bab nak snap pic selalu nk
mengelak. tengok tu siap ttp mulut. motif ape nie mama? heeee
Sebenar nyr masih banyak lagi pic-pic mama yg i sempat ambil d dslr
nth mcm mane jz tinggal satoo nie jer dlm dslr too. mama
remove semua pic-pic die. ishhhh! sabo jer laa...


adik i memakai baju sutera hitam jugak....

oke snap lagi snap lagii.....

Seperti kebiasaan juga, d pagi raye i dan keluarga akan pergi
menziarahi makam arwah nenek tercinta.
AL-FATIHAH
untuk nenek .Semoga tenang d alam sane.AMIN.
windu nenek:\

***

Yang nie pula rayer ke-2..!


31 ogos, cuti umum. Tepat pukul 12 malam BOOM BOOM BOOM sana sini. Aku rasa gegarannya walaupun berada di rumah kerana masih sibuk melayan tetamu.. Terkejut juga sebentar. Ohh iya, itu mesti bunyi percikan bunga api sambutan merdeka. Tahun ini dalam sejarah MERDEKA jatuh pada hari rayer ke-2. So, sama-sama kita meraikan hari rayer ke-2 sekaligus menyambut  kemerdekaan negara kita MALAYSIA tercinta ini.


rayer ke-2 i memakai baju sutera pemberian mama...heehe


kiri kanan i adalah sepupu kembar i .



***

Rayer ke-3 with purple love kebaya....

 
okey di hari rayer ke-3
i memakai purple love kebaya.Not purple love cinta oke.
Purple love cinta itoo adalah filem indon haha...! best kn citer too..
sape yg belum tngk cpt p tngk skrg d astro first... :)

posing maut...haha!


okey da sampai sini jer. Tak larat den nak uplod pic banyak-banyak.
Lagipun esok da nk gerak balik kuantan. Hiiiahhh cepat giler cuti... Tak Nak Balik Kuantan lagi!!!! waaaaaaa:\
huh pape pn rutin harian mesti d teruskan right..
k kepada semua,
 kalau selama ni i ada tersalah terlepas termengada atau pun terlebih sudaaaa..
 dan apa pun jua ter-ter yang berkenaan minta maaf sekali lagi.
Let's forgive and forget.
Yang baik itu datangnya dari tuhan dan yang buruk itu pasti datangnya dari diri isendiri.
Have a Blessed Eid and may Allah bless us all.
N selamat kembali bertugas kembali cuti da habis
nanti rayer haji balik lagi...
salam.


Friday, 2 September 2011

Kini Tiba Masanya Kita Berhari raya.


Hari nie da masuk 3 SYAWAL. . it's means da masuk 3 hari Bulan Ramadhan untuk tahun ini meninggalkan kita semua kn.. :(
 Pada malam ter akhir ramadhan too hujan turun x berhenti, seperti bumi turut menangis untuk meninggalkan bulan ramadhan yang penuh keberkatan itu :/ Jika dipanjangkan usia, insyaallah kita akan berjumpa lagi tahun depan. AMIN...!


***
OKEY

nie entry sebelum berhari rayer...!

***
 Ramadhan memang bulan penuh dugaan kan? Dugaan menahan lapar tu satu hal, tapi bulan ni jugak la kita nak makan sedap-sedap. Semua berlumba-lumba cari port makan yang BAIK PUNYAAAAA.  Lain lagi beli belah untuk raya. Tapi tak apa setahun hanya sekali kan. Oleh itu, i pun duk sebok membeli-belah untuk berhari rayer. Baru dapat feel konon-konon tengah sibuk buat persiapan raya. konon lah kan, KONON! haha







naik giler i duk tengok baju-baju nie. semua cantik-cantik!

huh penat...duduk kejap .
hehe

wah tengok tu semua murah-murah time-time macam nie.
SERONOK!
 oke sumpah tak sabar nak pakai baju rayer!


Friday, 29 July 2011

Meet Sayaannggg !

Ohh.. Punya la i rindu dengan blog ni . Hampir sebulan tak tulis apa-apa. okay sekarang i teruja. sebab apa teruja?  Sebab now i da kat home sweet home.Kat umh ada wifi so baru la bersemangat nak berblog in.  
minggu-minggu lepas adalah minggu yang sibuk dan sesak macam di atas jalanraya yang penuh berasak-asak. ceh tipu. ayat nak wow je kan. sebenarnya betul cuma i nak bagi gambaran yang extreme supaya awak awak semua dapat membayangkan bagaimana padatnya jadual i yang mengalahkan najib tun razak. haha tetiba. dari awal pagi sampai lewat petang dihabiskan ke kelas dan bersama-sama dengan kawan-kawan serumah sewe dengan i. Kat umah i too tak ada wifi so makin la xde mood nak berblog in.

Okey sebenarnyer banyak benda nak tulis. Tapi for malam nie jz nak tulis pasal .......
4 bulan! HAHA... okey 4 Bulan too maksud nyer adalah da hampir 4 Bulan i tak jumpa my lover.
so haritoo kiteorang berdating lagi! Seronok sangat.....

Hanya gambar-gambar kat bawah nie jer dapat menggambarkan betapa seronok nyr kiteorng .... :)





















hahhh... so skang nie korang semua da faham kan betapa
seronok nyr i.... kan kan? hehe
k la da sampai sini jer..
nak tengok citer Bioskop Indonesia on channel #142 pulak.
Kisah cinta" Rock & Roll"
k jom p tengok sama-sama.

opppsssss.....! sebelum terlupa n terlambat
i nak mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan
kepada awak-awak semua..
puasa jangan sampai ada yang ter kantoi k.
daaaaa...

Friday, 1 July 2011

welcome JuLy.

Assalamualaikum!
 Happy friday and happy 1st July! :)
 Dear July, please be good okay?

***
sangat cepat masa berlalu.
Pada hari ini genap 1 tahun nenek meninggal kan kami semua.
Disebabkan itu kami semua sekeluarga telah mengadakan
majlis kenduri arwah nenek...
alhamdulilah semua berjalan lancar.
Semoga roh nenek di tempat kan di tempat orang-orang
beriman dan selamat di alam sana.

Amin

Tuesday, 28 June 2011

Teruja,

Hai semua. Selamat Malam. First sekali sy nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada u all semua
yang telah pon menjadi followers di blog sy yang tak seberapa ini. Alhamdulilah da semakin ramai yang mengikuti saya sekarang dan hingga malam ni da mencecah 100 followers setelah tak sampai sebulan pun usia blog sy bina ini.

Thank youuuu so much my lovely followers...
Sy harap anda semua trus mengikuti sy dan memberi respond-respond
yg menarik kepada blog sy ini :)


Monday, 27 June 2011

etc. Selamat hari Bapa.

First sekali i nak mengucapkan Selamat Hari Bapa kepada abah i. Encik Abdul Majid Bin Jan Mohd.
i love u abah. Semoga panjang umur dan dimurah kan rezeki. Amin......
****

oke
sempena hari bapa ni. Kami sekeluarga telah pergi ke
sebuah tempat yang sangat menarik untuk menenagkan fikiran bosan berhari-hari berada di rumah.haha!
oke juz look at my pic above ....

***

mate sepet. silau.

Enjoy the stunning view.

sangat cantik view disini.

oke nie abah i. selamat hari bapa abah:)



dari jauh mum snap this pic :)

ada org cakap pic nie mcm dlm jejak rasul pn ada...

Perkataan memang tidak dapat menggambarkan bagaimana cantiknya
pemandangan di sana. Anda harus datang dan merasai kenikmatannya sendiri.

argghhhh kau ada gambar posing dekat gua besar mcm ni?

Aaaaa cantik kan?
Aduhh.. tak tau la nak cakap apa lagi.
nak sampai port nie must merentasi gua dahulu.

 haah kau ada gambar dalam gua macam ni ? tak ada kan. :)

darah daging.

Tengok air laut tu, cantik kan? Macam kena histeria masa mula-mula sampai sini.
 Cantiknya, tuhan saja lah yang tahu.
Tadaaaaaa! sekarang ni saya berada di
atas bukit berbatu dengan abah.

Teruja melampau sampai tak tau nak cakap apa lagi.
Biarlah gambar-gambar ini menceritakan segala-galanya.

Inilah aktiviti famly i di hari bapa....
sangat seronok dan teruja oke.....
sampai ta thu nak cakap apa dah....
i love my famly so much!