Saturday, 7 January 2012

DUA-PULUH-DUA

7 january 2012, genaplah usia saya hari ini 22 tahun. Saya ulangi ye, DUA PULUH DUA TAHUN.
Ada puluh tu kena sebut betul-betul. Dah besar rupanya saya. Cuma fizikal belum besar lagi. 
Masih pendek dan sekali imbas kelihatan seperti budak yang berusia 12 - 14 tahun lagi. 
Tapi tidak mengapa, saya tetap bersyukur dengan apa yang ada serta kurniaan-NYA.
Abah cakap KAU NI NANTI UMUR 40 PUN BESAR NIE JUGAK, MUDA. 
JANGAN RISAU. Haih berbunga betul hati bila dengar.
hehe haha hikhik *bermacam jenis ketawa sebab senang hati*

Okay bercerita tentang hari lahir saya, tahun ini saya rasa ia agak meriah dari sambutan sebelumnya. Kerana apa? Kerana sambutannya diadakan sebanyak 2 kali di pelbagai tempat. Wahh melampau betul.hahaha! over you...haha okay sebenarnyer first diadakan di kfc mama belanja sebab dia cakap dia nk makan ayam. okay la ma ikut kan sajer.7 hari sebelum tarikh sebenar iaitu 1 january iaitu sempena hari ulang tahun adik saya yang ke 18 tahun. Mama cakap sambut la sekali dengan adik terus.okay mama.


adik saya lau bab makan no satu okay.

 
eh same biru pulak dengan abah :)
 
Selamat ulang tahun yang ke 22 buat diri saya. Sudah 22 tahun hidup dan syukur masih diberi kesempatan untuk bernafas lagi seperti hari-hari kemarin. Alhamdulillah! All praises be to Allah. Dan kepada emak saya juga. Without you, there would be no "me". Terima kasih kerana melahirkan saya, menjaga saya dan menyayangi saya sepenuhnya. Terima kasih kerana menjadi emak yang terbaik untuk anaknya. Apa jua yang datang, emak saya tetap kuat. She's amazingly strong. Semoga Allah merahmatinya selalu. You’re the greatest mom, and I love you so. *emak cium dahi dan cakap nanti ma kasi adiah jam yang da lame saya idamkan dan satu lagi adiah istimewa dari ma tunggu tapi lambat sikit dalam proses urusan. huh tak sabar adiah ape tu ma. jz  tunggu dan lihat . okey thnkssss maaaa! love u!

 

***
dan sambutan kali ke 2 pulak diadakan di putera duyung ikan bakar.
tapi malang nyer tak dapat nk snap gambar-gambar kat sane sebab
saya bawak camre dslr saya dengan betry yang kosong. Kamu sangat pandaiii ara! huh 
dan malam tu saya sedikit emo nak marah pada diri sendiri.
saya hanya sempat snap gambar kek yang dibeli abah nie sahaja
dengan menggunakan ph adik. Itu pun setelah marah marah gadoh dengan dia 
sbb nk pinjam ph dia. Maklumlah nk snap 
pic dengan ph bb saya nie gambar tak berapa nk cantik sangat.

   Okay cukup untuk kali ini ya. 
Sampai sini dahulu cerita ulang tahun saya. 
Tua sudah.





Friday, 6 January 2012

DUA-RIBU-DUA-BELAS !

Hye assalamualaikum. Lama tak update blog. Rindu tak? *bunyi retis* hahahahaha! Okay tak kelakar. Hmm hmmm.. I know I haven’t posted anything for the past days but hey 2012!



DUA-RIBU-DUA-BELAS
tahun baru.perlukah yang baru jugak untuk 2012? ya mungkin juga kita perlu baru.
"baru" bermaksud baju baru, kasut baru, seluar baru, tudung baru,hp baru, bf baru, oopss!
tak sayang mulut ye? tak boleh macam tu.part yang last tu tak boleh buat ye kawan kawan. tak bagus.haha pape pun bf i akn ttp same walau bertukar tahun ke tahun ok.
Semoga hari esok lebih baik dari hari ini. Semoga apa yang i nk pada tahun 2012 ni akan tercapai.
A meaningful chapter waiting to be written. 
Semoga semuanya indah indah belaka. amin.

2012 juga saya mula rasa sedikitdewasa. sedikit ja la sebab tahun ni aku telah mencecah dua puluh dua! entah kenapa sy teruja dengan angka 22 tu. Sebab dia comel kowt.haha
n agak sedih la jugak sebab page 7 in 366 nie 
da xde lagi FOREVER21.
Waktu saya menulis untuk entry ni umur saya dah pun mencecah dua puluh dua tahun.
Dah besar rupanya! Okay fine, fizikal tak pernah membesar. 
Tapi kalau ikut umur saya memang dah besar!
Akhirnya saya dah 22 ya!




Sunday, 4 December 2011

IKEA

Mula mula nak pergi WONDERMILK tapi tak jadi. sebab apa? sebab ada orang tu tak nak pegi sbb dia tension ngn jalan jem semua and dah alang-alang da sampai area IKEA damansara tu ape lagi wajib masuk la dalam IKEA . 

okay sampai ikea terus pegi beli karipap gergasi best perisa ayam. perghh memang best.  HAHA actly ak tak tahu pun ad karipap gergasi tu kat IKEA, but kawan kepada budak tu pushh kiteorg beli and rase sendiri. Sumpah tak menyesal memang betul-betul best. Kalau tak best i nak pushh balik kawan si dia nie ganti balik duit i RM 3 ringgit. HAHA! sebab apa RM3 ringgit? sebab harga karipap gergasi tu RM3 ringgit satu. Ape lagi tunggu cepat p IKEA  rase sendiri karipap tu. sumpah best! aihhh cakap pasal karipap da telan air liur da nie rase macam nak pegi  sekarang balik jer IKEA sebab apa? sebab nak makan karipap to lagi! like "karipap karipap cinta" la pulak! haha tu filem okey haha!!



lepas makan, ingat nak pergi the curve tapi tak banyak masa jadi round ikea lah dulu. cuci mata dah la. sekurang kurangnya sambil jalan tu sambil buat impian untuk masa depan macam, ohh nak dapur macam ni lah bila dah ada rumah sendiri nanti, haa nak bilik macam ni lah bila dah kahwin nanti..haaa pastu si dia pulak bantah! 'eh i nak bilik macam nie , i tak nak macam nie'! aiihhh da berlaku pergaduhan kecil di situ.  lebih kurang begitu lah angan-angan bila dah berada dalam ikea. geli kan? haha kau orang jangan nak tipu, kau orang pun sama macam tu.













nie alaala macam wallpaper kt dinding umh.lawa giler!
mummy.I LOVE YOU !!!
DADDY, i love you !!!

oke i one day nanti i nak buat bedroom mcm nie..
(takhabishabisberanganaraoii)!haha
cantik kan bedroom nie.alaala mcm bedroom korea kan..





nice jugak lampu nie.lau bawak balik satoo nie pn ok haha!
So ya sampai sini lah dulu cerita IKEA. Cerita sedap-sedap macam macam nak nak nak nakkkk! Berangan tak habishabis!


Oh dan sesungguhnya gambar ni bukan lah dekat IKEA lagi.
okay dah, cukup kaki pun da terasa nak patah da bejalan jer keje. Have a nice day. Have a great day.


Sunday, 27 November 2011

Beautiful Day with Kira & Kemey

Sekarang  nak cakap pasal entry yg da berhari-hari berlalu. Maklumlah banyak giler kejadian-kejadian yang tak dapat nak cakap di blog sayang saya nie sebelum nie. Sekarang da free kat umah baru sempat nak citer and flash back balik.

***

Banyak betul benda bekejar-kejar dalam kepala sekarang ni. Sampai termimpi-mimpi sebab teruja gila. Tapi nampaknya segala perancangan dan impian itu harus ditekan butang "PAUSE" terlebih dahulu kerana final exam semakin lama semakin mendekat. Ha kalau macam tu pergi jauh-jauh sikit. Tolong jangan dekat. Okay sekarang jantung dah bergerak laju. Macam mana lah jantung tak laju, belajar tak khatam lagi tapi da nak final exam. haiihhh sabar jer la. Tapi sebelum exam saya sempat lagi hangout dengan budak satu rumah sewe. haha! Jenis dasar tak ada perasaan jugak nak final saya nie. Padahal esok pagi pukul 8.30 pagi da start final first paper shorhand pulak tu. subjek killer. Dalam kepala otak da macam-macam simbol aneh da belajar shorhand nie. Maklumlah belajar gurisan yang ntah pape. Macam tulisan purba pun ada aku rase.Dah Dah Dah cakap sal  shorthand sakit otak. Now cakap pasal hangout with Si Kira & Si Kemey yang beautiful-beautiful gurlz.

 
haa nie Si Kira Hasan.

 

 
nie pulak Si Kemey.

 

 
 
amboi Si Kira over nk kiss sape nth.haha
 
Cantik giler kan beg  lappy roxy nie.




 at book store.
haiih esk nk final tak de masa da nk baca buku annual 2011 nie.

 lawa seliper budak nie.



 comel giler budak nie kan.



 
ish maen snap jer Si Kira ni. I'm not ready yet la.

 
da da jom balik.
too da terang-terangan da tunjuk jalan keluar.
balik get ready for final esk..
daaa...





Rayer Korban.

Mesti dah bosan kan asyik belog pasal rayaaaaa memanjang. Haih setahun sekali lah. Bulan-bulan seterusnya memang tak dapat lagi nak cerita pasal raya ni, boleh je kalau nak buat tapi macam gila la pulak. Jadi, tak mengapa lah. Biarkan saya dengan mood hari raya dulu okaay? Tapi nie nak cakap pasal rayer korban pulak.





walaupun da lama berlalu rayer korban nie..nak post jugak entry pasal rayer korban. Sama seperti tahun-tahun sebelumnya, kalau time rayer korban jer ramai jer yang buat jamuan korban. Makcik-makcik pakcik-pakcik sy turut sama mengadakan jamuan tersebut. haaa..... time lepas jamuan korban nie la sy menggila lagi bergambar. Kebetulan rumah makcik di tepi pantai jer so ape lagi ambil kesempatan bergambar la lagi ..

 ***
Okay, lepas ni dah tak ada lagi belog tentang raya. Tahun depan baru adaaa. Itu pun jika masih ada dalam dunia. Selamat hari raya semua! Ini ucapan yang ke berapa puluh kali entah saya dah ucap. k bye bye hari rayer 2011 :)